معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان  بر ضرورت  اجتماعی شدن امر پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد.

 ضرورت اجتماعی  شدن پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدسعید شاهرخی معاون استاندار همدان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از افزایش ظرفیت مرکز نگهداری معتادان متجاهر (ماده16) تا پایان سال افزایش خبرداد و اظهار داشت: ظرفیت این مرکز هم اینک برای نگهداری 100 معتاد پیش بینی شده که قرار است به 250 نفر ظرفیت برسد.

وی با بیان اینکه  بهزیستی مکلف به تعمیر و آماده سازی این مرکز است گفت: اعتبار مورد نیاز برای تجهیز این مرکز از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پیگیری و جذب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: استانداری همدان نیز اعتباری برای افزایش ظرفیت این مرکز پیش بینی کرده است.

وی بر ضرورت  اجتماعی شدن پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید  بتوان از ظرفیت تمامی اقشار جامعه در این زمینه بهره گرفت.

شاهرخی افزود: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مکلف به بسترسازی برای حضور و مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر هستند.

معاون استاندار تاکید کرد: اعضای این شورا نباید به انجام عملیات مبارزه و مقابله ای و انجام کار اداری اکتفا کنند بلکه باید فعال کردن مردم در قالب سمن ها مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه باید در برنامه ریزی ها بستر بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: 10 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در بین دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر توزیع شده است.

شاهرخی افزود: 50 درصد اعتبارات این حوزه تخصیص یافته و مابقی آن آماده پرداخت است و تا یک ماه آینده دستگاه ها نسبت به جذب اعتبار باید تلاش کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان  به طرح طرح ساماندهی تپه پیسا اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی ، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این محدوده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در ساماندهی این محل باید به طور حتم ضوابط شهری و مسایل امنیتی و انتطامی لحاظ شود و در این باره معاونت عمرانی روند کار را تسریع کرده و تمامی موانع اداری رفع شود.

 انتهای پیام/ د.ا

پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید اجتماعی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.